Zimowe Igrzyska Olimpijskie – Sochi 2014 – Zwycięskie marki narciarskie w Sochi

Olimpiada to wyjątkowe wydarzenie w życiu każdego sportowca, sztabu trenerskiego. Jednak jest to również wyjątkowo ważne dla managerów producentów sprzętu narciarskiego. Powód jest prosty. Zaintersowanie konkurencjami alpejskami na Igrzyskach jest znacznie większe niż podczas standardowego Pucharu Świata. Im lepszy wynik osiągnie narciarz danego teamu, tym dłużej będzie pokazywany przez telewizję, w konsekwencji zapewni swojej firmie większą reklamę. Której firmie udało się o najlepiej?

  • Mężczyźni:
  1. Head –  3 xzłoto, 1x srebro, 2 xbrąz
  2. Salomon – 1x złoto, 1x srebro i 1x brąz
  3. Blizzard – 1x złoto
  4. Rossignol – 1x srebro i 3x brąz
  5. Fischer, Atomic – 1x srebro

470253665_10-693X520

  • Kobiety:
  1. Head –  2x złoto, 2x srebro i 1xbrąz
  2. Stockli – 2x złoto
  3. Atomic – 1x złoto,1x srebro i 1x brąz
  4. Dynastar – 1x złoto
  5. Fischer – 1x srebro i 1x brąz
  6. Rossignol, Nordica –  1x brąz

470046251-693X520

Wnioski:

Bardzo kiepsko wypadł Atomic. Szczególnie wśród Panów. Zaledwie jedno srebro to napewno nie jest wynik na miarę tej firmy. Jednak jescze większą porażkę poniosła Nordica – z takimi zawodnikami w teamie jak Nereuther, HarginMyhrerDopfer nie zdobycie żadnego medalu to naprawdę spora niespodzianka. Szczególnie, że w PŚ Panowie regularnie dobrze reprezentują swój brand. Świetnie zaprezentował się team Heada– zwyciężył zarówno wśród Pań jak i Panów- i to bez jednej z największych gwiazd – Lindsey Vonn. Nie jest to jednak zaskoczeniem, gdyż od dłuższego czasu team Heada to tzw. “Galacticos“!

474181263-693X520

Te małe statystyki pokazują również jak ważna jest gwiazda teamu: zarówno Blizzard i Stockli nie mają zakontraktowanych wielu czołowych zawodników, aczzkolwiek mają natomiast po jednej gwieździe wśród zawodników swojego team’u. Odpowiednio mowa tu o Mario Matt i Tinie Maze, którzy windują swoje firmy w tego typu rankingach.