World Ski Test 2009 – GS RACE mężczyźni

Pędź jak Mistrz Świata! – taki slogan nie jest niczym dziwnym, jeśli chodzi o narty z tej grupy. Jest tak, bo topowe „gigantki” oferują niewiarygodną przyczepność, super przyspieszenie oraz perfekcyjną stabilność przy dużych prędkościach. I właśnie dlatego nie są to narty dla każdego. Wysportowanie, siła, technika i koncentracja – to podstawowe i niezbędne cechy użytkownika tych „wyścigówek”. To tak jak z samochodami – Formuła 1 to nie to samo, co Opel Corsa. Z tych powodów tylko najlepsi narciarze zostali testerami tej grupy na WST. Christian Mayer, „Cesarz” Franz Klammer, Marcel Hirscher, Fritz Strobl, zwany Alpejskim Mozartem i kilku innych starannie dobranych
specjalistów testowało najnowsze wyścigowe carvery, zgodnie z zasadami WST, próbując różnych ewolucji i rozwijając oszałamiające prędkości w zjeździe. W grupie znalazło się też kilku nieźle jeżdżących amatorów, na przykład Peter Samselnig z T-Mobile oraz Mistrz Olimpijski w saneczkarstwie, Wolfgang Linger. Wszyscy byli pod wrażeniem: w przyszłym sezonie będzie się jeździło jeszcze szybciej niż w poprzednich latach.

 

atomic-dd-1

 

Atomic Double Deck: Absolutny Mistrz Świata na śniegu! Ten model jest po prostu stworzony dla najlepszych narciarzy preferujących i potrafiących wykorzystać nartę podczas dużych prędkości, szybkich zmian kierunku i rytmu jazdy. Nie jest więc dziwne, że nartę pokochali mistrzowie – Fritz Strobl oraz Franz Klammer (Mistrz Olimpijski).
Testowana długość: 179 cm
Radius: 18,4 m
Wymiary/taliowanie: 179-109,5-70

DŁUGIE SKRĘTY: 8,5
KRÓTKIE SKRĘTY: 7,8
STABILNOŚĆ: 8,1
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 8,1
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,8

OCENA: celujący
SUMA PUNKTÓW: 40,3

 

elan-gsx-1

 

Elan GSX Waveflex Fusion RS: Perfekcyjna narta wyścigowa – dynamiczna, elastyczna i szybka. W każdy skręt wchodzi pewnie i łatwo, pozostając przy tym stabilna i wyważona. Poczujecie jej zalety, gdy zainwestujecie w nią więcej siły i osiągniecie większe prędkości. Idealny model dla naszych testerów: Gerharda Guchera i Paula Reitbauera.
Testowana długość: 176 cm
Radius: 18,6 m
Wymiary/taliowanie: 110-67-96

DŁUGIE SKRĘTY: 7,6
KRÓTKIE SKRĘTY: 7,8
STABILNOŚĆ: 7,5
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 7,7
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 8,1

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 38,6

 

volkl-racetiger-gs-1

 

VÖlkl Racetiger GS Racing: Mistrzyni wielkich prędkości – to najlepsza charakterystyka Racetigera. Długie zakręty wychodzą równie łatwo w każdych warunkach na stoku. Niezależnie od wszystkiego – narta idealnie znajduje sobie tor jazdy. Prawdziwy hi-tech dla zaawansowanych narciarzy, którzy w gigantowych skrętach czują się, jak zawodnicy Pucharu Świata. Czysta zabawa w śniegu.

Testowana długość: 180 cm
Radius: 18,1 m
Wymiary/taliowanie: 114-68-98

DŁUGIE SKRĘTY: 7,8
KRÓTKIE SKRĘTY: 7,4
STABILNOŚĆ: 7,3
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 7,5
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,6

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 37,6

 

head-wc-1

 

Head WC i Speed SW: Kolejne narty predestynowane do dużych prędkości. Idealne dla kogoś, kto dobrze znajduje się w carvingowym stylu, niezależnie od warunków i prędkości. Fritz Strobl oraz Heinz Auernig (z Intersport Austria) byli wśród tych, którzy dali najwyższe noty.
Testowana długość: 180 cm
Radius: 18 m
Wymiary/taliowanie: 112-66-94

DŁUGIE SKRĘTY: 8,0
KRÓTKIE SKRĘTY: 6,5
STABILNOŚĆ: 7,6
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 8,1
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,0

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 37,3

 

dynastar-speed-course-1

 

Dynastar Speed Course TI: Największa broń, dla narciarzy dążących do perfekcji w jeździe długimi skrętami po zmrożonym śniegu. Prawdziwa moc, perfekcyjna kontrola i przyczepność. Doceniona przez Andreasa Linger i gwiazdę downhillu, Hansa Knaussa.
Testowana długość: 178 cm
Radius: 16 m
Wymiary/taliowanie: 120-72-104

DŁUGIE SKRĘTY: 7,7
KRÓTKIE SKRĘTY: 7,2
STABILNOŚĆ: 7,1
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 7,5
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,2

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 36,8

 

fischer-rc4-wc-1

 

Fischer RC4 Worldcup RC Pro: Oto narta dla „urodzonych zwyciêzców”. Wykończenie powłoki i krawędzi w stylu nart z Pucharu Świata. Większ¹ wydajność przy niskiej wadze zapewnia tzw.”Sandwich construction” i system ABS.
Testowana długość: 180 cm
Radius: 16 m
Wymiary/taliowanie: 112-66-96

DŁUGIE SKRĘTY: 7,5
KRÓTKIE SKRĘTY: 7,0
STABILNOŚĆ: 6,9
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 7,2
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,3

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 35,9

 

salomon-equipe-2v-1

 

Salomon Equipe 2V Powerline: Nowe technologie w klasycznych kolorach: czerni i bieli. To jest dokładnie TA narta, jeżeli kochacie współzawodnictwo. Bardzo dobrze wyważony model, zapewnia świetny kontakt ze śniegiem i kontrolę w prowadzeniu. Łagodnie przyspiesza przy końcu każdego skrętu. Dobra przyczepność nawet na zalodzonych trasach. Ulubienica Güntera Messnera z Intersportu.
Testowana długość: 178 cm
Radius: 18 m
Wymiary/taliowanie: 112-68-98

DŁUGIE SKRĘTY: 7,5
KRÓTKIE SKRĘTY: 6,7
STABILNOŚĆ: 7,1
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 7,5
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,0

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 35,8

 

nordica-doberman-gs-1

 

Nordica Dobermann GS Pro XBI CT: Dobermann Pro GS XBi, jak sama nazwa wskazuje, to agresywna narta gotowa rywalizować z każdym i wszędzie, co docenią profesjonaliści, instruktorzy, ale też doświadczeni amatorzy. Zapewnia bardzo dobre trzymanie krawędzi przy najdłuższych skrętach. Sterowanie nie wymaga dużego wysiłku.
Testowana długość: 176 cm
Radius: 18 m
Wymiary/taliowanie: 11-67-97

DŁUGIE SKRĘTY: 7,5
KRÓTKIE SKRĘTY: 6,6
STABILNOŚĆ: 7,2
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 6,9
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,0

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 35,2

 

rossignol-radical-1

 

Rossignol Radical R9X Ti WC Os TPI2: Dla wszystkich tych, którzy kochają kontrolę podczas pokonywania długich skrętów. Konstrukcja „oversize midriff” jest identyczna z tą stosowaną w nartach Rossignola dla zawodników Pucharu Świata. Model dedykowany zaawansowanym użytkownikom i największym prędkościom.
Testowana długość: 180 cm
Radius: 18,7 m
Wymiary/taliowanie: 124-80-112

DŁUGIE SKRĘTY: 7,0
KRÓTKIE SKRĘTY: 6,4
STABILNOŚĆ: 6,4
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 6,8
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,1

OCENA: dobry
SUMA PUNKTÓW: 33,8