Sezon narciarski 2014/15 zbliża się bardzo dużymi krokami, dlatego warto zadbać o poprawne przygotowanie nart do jazdy. Mamy nadzieję, że ten kompaktowy poradnik ręcznego serwisu zaprezentowany przez uznanego servicmana Jacka Niklińskiego (Holmenkol, Head, Tyrolia) ułatwi, a także uprzejemni Państwu to zadanie. Życzymy powodzenia!
1. Tuning krawędzi nart od strony ślizgu
2. Zdejmowanie warstwy metalu i plastiku w okolicy krawędzi
3. Ostrzenie krawędzi – Pilnik i kątownik
4. Tuning kraweędzi od spodu – Diament
5. Tuning krawędzi z boku – Diament i kątownik
6. Tuning krawędzi – Gumka szlifierska
7. Tuning krawędzi na obszarze poza kontaktem kraweędzi ze śniegiem – Pilnik
8. Tuning na obszarze poza kontaktem krawędzi ze śniegiem – Pilnik
9. Czyszczenie ślizgu przed smarowaniem – Cyklina plexi
10. Czyszczenie ślizgu przed smarowaniem – Szmatka fiber (Pad Set)
11. Szczotkowanie ślizgów – Szczotka polerska metalowa
12. Nanoszenie smaru bazowego na ślizgi nart
13. Rozprowadzenie smaru bazowego na ślizgach – Żelazko
14. Rozprowadzanie smaru przy pomocy specjalnej szmatki zapobiegającej przegrzaniu ślizgu
15. Usuwanie nadmiaru smaru z krawędzi bocznej i od strony ślizgu
16. Cyklinowanie ślizgów – Cyklina plexi
17. Szczotkowanie ślizgu – Szczotka polerska
18. Usuwanie smaru ze struktur – Szczotka mechaniczna
Zdjęcia: Marcin Kęsek – Marcinkesek.com