World Ski Test 2009 – ALLROUND mężczyźni

W przeciwieństwie do kobiet, mężczyźni to żadna tajemnica, łatwi do zrozumienia i przejrzyści jak szkło. Oczywiście, niezawodny przemysł narciarski zna potrzeby panów, jeśli chodzi o sprzęt i projektuje narty zgodnie z męskimi wymaganiami. Narciarze marzą o allroundowej narcie, która zapewni im przyjemność podczas całego dnia jazdy. W jaki sposób działy badań i rozwoju w firmach narciarskich spełniają męskie życzenia, możecie przekonać się poniżej, analizując wyniki testu wybranych nowości na nowy sezon. Dziś, narty allroundowe produkuje się z myślą o początkujących, jak i też tych bardziej zaawansowanych użytkownikach. Są skrętne i tolerują wiele błędów, które nawet najbardziej zaawansowany narciarz od czasu do czasu popełnia. Podobnie jak ich damskie odpowiedniki, męskie narty allroundowe mają zapewnić przyjemną jazdę przy średnich prędkościach. Nie każdy jest urodzonym zawodnikiem! Zgodnie z tymi wytycznymi, zalety nart w tej kategorii to mały wysiłek, potrzebny do kierowania nartą, wysoka stabilność oraz łatwość w skręcaniu, milej widziana niż szybkość. Nie trzeba dodawać, że zadbano także o stronę wizualną – żaden facet nie chciałby być widziany na stoku na różowej narcie w kwiatki! No, przynajmniej nie nasi testerzy!

 

nordica-speedmachine-1

 

Nordica Speedmachine Mach1 XBI CT: Speedmaschine Mach1 to idealny model dla maniaków dużych prędkości i doświadczonych narciarzy, którzy wobec swojego sprzętu mają spore wymagania. Zasłużona ocena: bardzo dobry, dzięki wysokim notom między innymi od byłego zawodnika, Christiana Mayera.
Testowana długość: 170 cm
Radius: 15 m
Wymiary/taliowanie: 118-70-103

DŁUGIE SKRĘTY: 8,0
KRÓTKIE SKRĘTY: 7,9
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 8,2
STABILNOŚĆ: 7,8
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 7,6

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 39,5

 

volkl-crosstiger-1

 

VÖlkl Crosstiger Steel: Doskonała kombinacja misternej technologii oraz nowoczesnego profilu. Narta o równych charakterystykach, w teście faworyt Rajmunda Bergera, szefa centrum treningowego w Innerkrems.
Testowana długość: 175 cm
Radius: 16,8 m
Wymiary/taliowanie: 115-69-100

DŁUGIE SKRĘTY: 8,1
KRÓTKIE SKRĘTY: 7,9
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,6
STABILNOŚĆ: 7,8
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 7,6

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 39,0

 

elan-speedwave-1

 

Elan Speedwave 12 Fusion: Jazda szerokim łukiem, krótkie, carvingowe skręty, duża prędkość, kontrola na muldach – ze Speedwave‘m wszystko jest możliwe. Nawet poza trasą krótkie i długie skręty są do zrobienia na tym wszechstronnym i łatwym w kontroli modelu.
Testowana długość: 176 cm
Radius: 10-16 m
Wymiary/taliowanie: 123-72-105

DŁUGIE SKRĘTY: 7,7
KRÓTKIE SKRĘTY: 7,9
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,4
STABILNOŚĆ: 7,4
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 7,9

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 38,4

 

head-icon-1

 

Head Icon TT60: Naprawdę przyciąga oczy i podoba się testerom, czego efektem jest złoto w Snow Style dla czarnej piękności Heada. Z eleganckim designem łączy się wspaniała jakość. Dzięki dobrej sterowności i kontroli także długie skręty są możliwe. „Chciałbym ją zabrać do domu” – powiedział jeden z testerów, Josef Autischer.
Testowana długość: 176 cm
Radius: 15 m
Wymiary/taliowanie: 117-68-101

DŁUGIE SKRĘTY: 8,1
KRÓTKIE SKRĘTY: 7,2
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,6
STABILNOŚĆ: 7,7
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 7,4

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 38,1

 

fischer-progresor-1

 

Fischer Progressor 8+: Ten model oferuje doskonałe prowadzenie i sterowanie w każdych warunkach. Pomimo swego sportowego zacięcia, świetnie spisuje się w średnich prędkościach. I większość naszych testerów zgodnie przyznała, że narta spisuje się dobrze, w mokrym czy sztucznym śniegu, czy na muldach.
Testowana długość: 176 cm
Radius: 12 m/13 m Dual Radius
Wymiary/taliowanie: 120-72-103

DŁUGIE SKRĘTY: 8,1
KRÓTKIE SKRĘTY: 7,8
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,4
STABILNOŚĆ: 7,3
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 7,3

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 37,9

 

salomon-aeromax-1

 

Salomon Aeromax GT: Sportowy Carver z najlepszą korelacją między mocą a kontrolą. Nowa technologia V.R.M. (Variable Radius Management) zapewnia perfekcyjną pracę krawędzi zarówno w długim, jak i w krótkim skręcie.
Testowana długość: 172 cm
Radius: 16,9 m
Wymiary/taliowanie: 114-71-98

DŁUGIE SKRĘTY: 7,6
KRÓTKIE SKRĘTY: 7,7
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,5
STABILNOŚĆ: 7,1
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 7,4

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 37,3

 

atomic-drive-carbon-1

 

Atomic Drive Carbon: Austriacki producent ponownie demonstruje długoletnie doświadczenie w tworzeniu najlepszych nart. Drive Carbon to przykład dobrze skonstruowanego produktu. „Design, technologia i jakość to nieodłączne składniki topowej narty” – tak mówili allroundowo zorientowani testerzy.
Testowana długość: 172 cm
Radius: 16,5 m
Wymiary/taliowanie: 110-70-100

DŁUGIE SKRĘTY: 8,1
KRÓTKIE SKRĘTY: 7,1
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,6
STABILNOŚĆ: 7,3
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 7,3

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 37,3

 

rossignol-zenith1-1

 

Rossignol Zenith Z3.0 Os TPI2 Rooster: Nasi testowi narciarze postrzegają Roostera jako bardzo wyważoną, idealną dla początkujących, jak i dla bardziej zaawansowanych. Jest równie wszechstronna, jeśli chodzi o charakterystykę jazdy. Długi, czy krótki skręt – w każdym z nich narta radzi sobie świetnie.
Testowana długość: 170 cm
Radius: 16,4 m
Wymiary/taliowanie: 121-72-100

DŁUGIE SKRĘTY: 6,8
KRÓTKIE SKRĘTY: 7,4
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 6,9
STABILNOŚĆ: 6,8
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 7,3

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 35,5

 

k2-hellfire-1

 

K2 Hellfire M2 11.0 TC: K2 ze srebrem w konkursie stylu! Elastyczna, ale dobrze dociskająca nawet do zlodowaciałego podłoża narta. Kształt i taliowanie stawia ją w grupie preferujących raczej dłuższe skręty. Poradzi sobie nawet na szybkiej, stromej trasie. No i ten wygląd!
Testowana długość: 174 cm
Radius: 16 m
Wymiary/taliowanie: 115-68-99

DŁUGIE SKRĘTY: 7,3
KRÓTKIE SKRĘTY: 6,9
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 6,9
STABILNOŚĆ: 7,1
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 6,9

OCENA: bardzo dobry
SUMA PUNKTÓW: 35,1

 

dynastar-legend-sultan-1

Dynastar Legend Sultan 80: Dynastar definitywnie przyzwyczaił nas do wyjątkowego designu. W tym roku brązowy medal w kategorii „Snow Style”. To doskonała propozycja na duże prędkości, co podkreślał m.in. Marijan Velik z ORF. Nasza rekomendacja poza trasę.
Testowana długość: 172 cm
Radius: 15 m
Wymiary/taliowanie: 126-80-108

DŁUGIE SKRĘTY: 6,8
KRÓTKIE SKRĘTY: 6,6
PRZYCZEPNOŚĆ KRAWĘDZI: 7,0
STABILNOŚĆ: 6,7
POTRZEBNY WKŁAD SIŁY: 6,5

OCENA: dobry
SUMA PUNKTÓW: 33,7