Viking – zmiana logotypu.
Zbliżający się sezon 2017 to przełomowy moment w historii marki Viking, która od kilku lat coraz intensywnie rozwija swoje linie produktowe. Powody są dwa. Po pierwsze właśnie dziś oficjalnie ogłosili zmianę ich dotychczasowego logotypu a wraz z nim całej identyfikacji wizualnej. Cel jak widać był jeden, nowoczesny logotyp ma za zadanie odzwierciedlanie zmian jakie zachodzą w życiu marki, a także odświeżenie jej wizerunku.
Nowe logo jest dynamiczne a przy tym maksymalnie czyste w formie. Agresywna czcionka oraz funkcjonalny piktogram, sprawiają, że kojarzy się ze sportowymi emocjami i rywalizacją. Tym samym zmiana ta wpisuje się w tendencje rynkową, dla przykładu możemy prześledzić rebranding takich marek jak Reusch czy w ostatnim czasie Salewa, które zmianę swoich logotypów ukierunkowały w podobną stronę.
Czy zmiana wpłynie pozytywnie na rozpoznawalność marki, oraz lepszy jej odbiór wśród klientów, przekonamy się już wkrótce.
Druga nowość, którą przygotował dla nas zespół Viking’a to nowy podział ich kolekcji. Marka do tej pory kojarzona przeważnie z czapkami i rękawicami zimowymi rozgranicza mocno ofertę na kolekcję Zimową dedykowaną głównie sportom zimowym ( narciarstwo zjazdowe, biegowe, skitourowe, snowboard ) oraz kolekcje Outdoorową ( trekking górski, nordic walking, bieganie , szeroko pojętą aktywność na świeżym powietrzu).
Wynikiem tej ostatniej jest zaprezentowany przez nich katalog Outdoor 2017, który znajdziecie do pobrania na stronie www.viking.pl.