NOWE KOLEJKI LINOWE W POŁUDNIOWYM TYROLU

Helmjet.jpg
Helmjet.jpg

Południowy Tyrol, włoski region narciarski, przygotowuje się na powitanie gości w sezonie zimowym 2020/2021. Nadchodzącej zimy, narciarze odwiedzający Południowy Tyrol będą mogli skorzystać z nowych kolejek linowych m.in. w Kronplatz oraz 3 Zinnen Dolomites. Rozpoczynają się także prace nad budową nowej kolejki „King Laurin” w ośrodku Carezza.

Południowy Tyrol stale podnosi standard oferowanych rozwiązań i atrakcji dla swoich gości. Zbliżający się sezon zimowy przyniesie nowości w infrastrukturze kolejek w 3 ośrdokach. Nowe gondole „Olang 1+2”, „Helmjet Sexten” oraz „King Laurin” zapewnią turystom większy komfort oraz dodatkowe wrażenia.

KING LAURIN Jednym z największych przedsięwzięć architektonicznych w Południowym Tyrolu jest budowa nowej kolejki linowej „King Laurin”. Autorem projektu jest lokalny architekt – Werner Tscholl. Nowa 10- osobowa gondola będzie przedłużeniem wyciągu krzesełkowego Tschein na Moser Alm z pieszym połączeniem z jeziorem Karersee / Lago di Carezza. Trasa kolejki o długości 1807 metrów umożliwi pasażerom bezpieczne i komfortowe pokonanie 560 metrów wzwyż w zaledwie 6,5 minuty, docierając bezpośrednio do klifów legendarnego masywu „Rosengarden” i Kölner Hütte, na wysokości 2337 m n.p.m.

Olang-12.jpg
Olang-12.jpg

OLANG 1+2 Nowa inwestycja w najbardziej popularnym wśród Polaków południowotyrolskim ośrodku Kronplatz udowadnia, że jest to jeden z najnowocześniejszych ośrodków narciarskich w Europie. W zbliżającym się sezonie zimowym odnowiona wersja gondoli „Olang 1+2”, dowożącą narciarzy przyjeżdżających z obszarów Olang / Valdaora, Rasen-Antholz / Rasun-Anterselva i Hochpustertal / Alta Pusteria na szczyt góry. Dzięki nowoczesnej technologii kolei linowej firmy Doppelmayr Italia, kolejka poruszać się będzie z prędkością 6,5 m na sekundę i w ciągu godziny będzie w stanie przewieźć aż 3900 osób. „Olang 1+2”będzie nie tylko najszybszym i najbardziej innowacyjnym, ale także jednym z​najwygodniejszych wyciągów prowadzących bezpośrednio z doliny na szczyt. Na uwagę zasługuje też jej niezwykle atrakcyjny wygląd – projekt został przygotowany przez inżyniera Corneliusa Schlotthauera, będącego w przeszłości członkiem zespołu Zaha Hadid Architects.

HELMJET SEXTEN Od tego roku narciarze odwiedzający ośrodek 3 Zinnen Dolomites będą mogli korzystać z odnowionego połączenia „Helmjet Sexten”, czyli 10-osobowej gondoli która zastąpi kolejkę linową „Monte Elmo Sesto”, służącą ośrodkowi od 1981 roku. Od tamtego czasu wiele się zmieniło – nie tylko powstały nowe wyciągi, lecz także ponad dwukrotnie zwiększyła się ilość kilometrów tras. Obecnie narciarze mają dostęp do 115 km stoków i 31 nowoczesnych gondoli i wyciągów. Nowe udogodnienia zapewnią gościom znacznie większy komfort, jednocześnie skracając czas oczekiwania względem poprzedniego systemu. Jadąc nową gondolą premium nazwaną „Symphony”, podróżujący będą mogli podziwiać widok na największy na świecie naturalny zegar słoneczny Sesto, który tworzą tamtejsze górskie szczyty i promienie pięknego włoskiego słońca. Wyjątkowość tej infrastruktury potęguje fakt, że stacja na szczycie będzie „niewidzialna”. Jedynie bramy, przez które gondole wjeżdżają i wyjeżdżają oraz tunel dojazdowy dla turystów pieszych i narciarzy, są wyraźnie wycięte w zboczu. Pozostałe elementy architektoniczne są niewidoczne dla oka i wtopione w górę. Takie rozwiązanie sprawia, że turyści mają wrażenie, że wchodzą do jaskini.

Oficjalna strona regionu: www.suedtirol.info

Facebook : www.facebook.com/poludniowytyrol #PoludniowyTyrol #Dolomity Instagram : www.instagram.com/visitsouthtyrol @visitsouthtyrol #PoludniowyTyrol

Informacja prasowa otrzymana od MSL